Waarom zie ik een kalender als ik wil bestellen?

Je ziet direct wanneer de Buurtbakker kan gaan bakken. Hierdoor is jouw bestelling altijd kraakvers. Jij besteld >> wij gaan bakken, dit is het principe van Buurtbakkers.nl

Wat is het minimale bestelbedrag?

Dat is €10.00 Je kunt dus niets bestellen voor onder dit bedrag.

Worden er kosten in rekening gebracht als ik bestel?

Nee, de prijs is geheel inclusief. Eventuele kosten worden door de Buurtbakkers voldaan.

Ik heb een vraag aan de Buurtbakker voordat ik een bestelling ga plaatsen, hoe stel ik deze?

Je kunt de buurtbakker bereiken met het contactformulier op hun pagina, zij nemen dan z.s.m. contact met je op. Bij de Buurtbakkers met een openbare locatie kun je ze uiteraard ook telefonisch bereiken.

Ik heb een speciale opmerking voor de bestelling hoe geef ik dit door ?

Dat is mogelijk op het moment van uitchecken.

Kan ik de bestelling annuleren?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Maar mocht je onverhoopt toch besluiten om de baksels niet op de afgesproken tijd te kunnen afhalen dan kun je contact opnemen met de Buurtbakker waar je besteld hebt. Als er nog niet gebakken is dan krijg je een voucher om op een andere datum en tijd alsnog de bestelling te plaatsen.

Kan de bestelling door de Buurtbakker geannuleerd worden?

Ja, mocht de Buurtbakker de bestelling niet kunnen bakken dan wordt dit binnen 12 uur na het plaatsen van de bestelling aangeven aan het platform. Wij zorgen dan dat de bestelling geannuleerd wordt en dat jij het geld direct terug krijgt.

Kan ik bij meerdere Buurtbakkers in één order bestellen?

Dit is mogelijk. Bestellingen worden dan automatisch apart naar de buurtbakkers verzonden.

Moet ik zelf voor de verpakking zorgen?

Nee, de Buurtbakker pakt jouw bestelling in. Wij streven ernaar om dit zo duurzaam mogelijk te doen en met zo min mogelijk gebruik van plastic. Om jouw bestelling te vervoeren dien je wel zelf een tas mee te nemen.

Op welk moment kan ik mijn bestelling afhalen?

In de kalender zie je de afhaalopties, op afgesproken tijd kun je de bestelling afhalen.

Ik zie soms niet het adres of telefoon van de buurtbakker, hoe kan dit?

Vanwege ons privacybeleid laten we bij de thuisbakkers niet de exacte gegevens zien, bij de openbare Buurtbakkers doen we dit wel. Na het plaatsen van je bestelling krijg je direct het afhaaladres + huisnummer en mailadres te zien.

Bezorgen Buurtbakkers aan huis?

Nee, onze Buurtbakkers bezorgen niet. Wij hopen dan ook dat je het wandelingetje wil maken om je bestelling zelf af te halen bij de Buurtbakker.

Hoe weet ik dat een vanuit thuis bakkende Buurtbakker verantwoord werkt?

Buurtbakkers werkt alleen met professionals. Een thuisbakker dus komt alleen op ons platform als deze bij de Kvk is ingeschreven en is aangemeld bij de Voedsel en Warenautoriteit. Deze instantie controleert ondernemers of er in een hygiënische keuken gewerkt wordt en of zij op de hoogte te zijn van de vereiste HACCP regels om daar verantwoord te kunnen bakken.

Welke maatregelen nemen de Buurtbakkers met de Coronacrisus?

Al onze Buurtbakkers zijn verantwoordelijk voor het strikt naleven van de door de RIVM opgelegde corona regels. Wij sturen dit waar wij kunnen. Uitgangspunten hiervoor zijn:

  • bij verkoudheidsklachten wordt er NIET gebakken totdat er getest is
  • bij een positive test van iemand in de locatie wordt deze tijdelijk uitgezet
  • Buurtbakkers zorgen voor streng nageleefde hygiëne regels tijdens productie
  • een 100% contactloze afhaalmogelijkheid wordt gegarandeerd

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?

Wij hanteren een strikt privacy beleid. Kort gezegd is het simpel: “Wij slaan alleen gegevens op voor het verwerken van de bestellingen en het direct benaderen van de Buurtbakkers en klanten voor onze eigen communicatie en marketing. Wij delen deze gegevens nooit met derden.”

Staat jouw vraag er niet bij?

Wij helpen je graag! Stuur een mail en wij reageren binnen één werkdag.

Heb je een vraag als aspirant Buurtbakker?

Kijk dan op onze FAQ pagina voor Buurtbakkers. Hier vind je nog meer informatie.